Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wielkopolskie Elfy II do naprawy rewizyjnej. Jest przetarg

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
06-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
06-10-2025
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Wielkopolskie Elfy II do naprawy rewizyjnej. Jest przetarg
fot. Koefbac (Wikimedia Commons) / lic. CC BY-SA 4.0
Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego ogłosił przetarg na wykonanie naprawy okresowej na poziomie P4 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Elf II. Mówimy tu o 10 pojazdach z pierwszej dostawy, dostarczonych w latach 2019-2020. Kryteria oceny ofert premiują wykonawców, którzy zaoferują skrócenie czasu realizacji zamówienia.

Od roku 2016 Pesa Bydgoszcz przestała oferować jednostki elektryczne Elf, wprowadzając na ich miejsce nową platformę elektrycznych zespołów trakcyjnych Elf II, stanowiącą zresztą w dużej mierze ich kontynuację. Decyzja ta była konieczna ze względu na zmiany w normach TSI. Oprócz dostosowania do nowych norm TSI w Elfach II dokonano także innych zmian konstrukcyjnych, mając na względzie doświadczenia z eksploatacji pojazdów pierwszej generacji. W ramach pierwszej umowy na Elfy drugiej generacji użytkownikiem pojazdów zostały Koleje Śląskie. Kolejnym nabywcą był samorząd województwa wielkopolskiego, który w pierwszej kolejności zakupił 10 pojazdów w wariancie pięcioczłonowym, a następnie 5 sztuk i 4 sztuki w ramach osobnych umów. 

Dostawy pierwszych 10 Elfów II zostały zrealizowane w latach 2019-2020. Po kilku latach eksploatacji pojazdów przez Koleje Wielkopolskie, Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego ogłosił pod koniec września przetarg na wykonanie naprawy okresowej wszystkich zespołów trakcyjnych typu 48WE (czyli wszystkich z pierwszej dostawy) na poziomie P4. Przedmiot zamówienia obejmuje ponadto udzielenie gwarancji i rozszerzonej rękojmi za wady na pojazdy, udzielenie licencji na oprogramowanie oraz opracowanie i przekazanie dokumentacji technicznej. Termin obowiązywania zamówienia określono na 2 lata, począwszy od dnia 31 grudnia bieżącego roku. Podmioty zainteresowane realizacją zamówienia będą mogły składać oferty do dnia 29 października bieżącego roku do godziny 9:00, natomiast ich otwarcie nastąpi godzinę później.

Głównym kryterium oceny ofert w przetargu będzie oczywiście cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 70% punktów. Zamawiający weźmie również pod uwagę termin wykonania w odniesieniu do pierwszych dwóch pojazdów (waga 20%) oraz w zakresie pozostałych 8 sztuk (waga 10%). Wielkopolskie Elfy II typu 48WE mogą pomieścić aż 286 pasażerów na miejscach siedzących, pomimo dość dużej liczby par drzwi (1 na człon w członach sterowniczych oraz 2 na członach środkowych). Jest to możliwe dzięki maksymalnemu wykorzystaniu miejsca w przestrzeni pasażerskiej, co w kilku miejscach odbywa się kosztem komfortu podróżnych.

Podróżowanie Elfami II nie jest najprzyjemniejsze choćby z perspektywy rowerzystów. Uwagę we wnętrzu pojazdów zwracają także fotele z bardzo małą przestrzenią na nogi, a także pary foteli, obok których znajduje się pojedynczy fotel, ustawiony bokiem. Niezbyt przestronna jest również część przeznaczona dla osób z niepełnosprawnością, poruszających się na wózkach inwalidzkich. Warto dodać, że pozostałe wielkopolskie Elfy II, czyli typ 48WEb (5 sztuk) i 48WEd (4 sztuki, niedawno dostarczone), różnią się od nich dość znacząco – charakteryzuje większa liczba drzwi wejściowych (w członach sterowniczych znajdują się 2 pary takowych, podobnie jak w członach środkowych) i wyraźnie mniejsza liczba miejsc siedzących (240 sztuk).
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Praga z nowym obejściem dla pociągów towarowych?

Infrastruktura

Praga z nowym obejściem dla pociągów towarowych?

Mikołaj Kobryński 04 października 2025

Stadler dostarczy Flirty XL dla S-Bahn Rhine-Ruhr [wizualizacje]

Tabor i technika

Stadler dostarczy Flirty XL dla S-Bahn Rhine-Ruhr [wizualizacje]

Mikołaj Kobryński 06 października 2025

Stadler zaprezentował pierwszy bateryjny pociąg wąskotorowy [zdjęcia]

Tabor i technika

Naprawa główna lubuskich SA105. Jest przetarg

Tabor i technika

Naprawa główna lubuskich SA105. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 29 września 2025

Koleje Wielkopolskie i Pesa przedstawiają nowe Elfy

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie i Pesa przedstawiają nowe Elfy

Roman Czubiński 23 września 2025

Stadler pokazał nowe wizualizacje Flirtów dla GySEV

Biznes

Stadler pokazał nowe wizualizacje Flirtów dla GySEV

Mikołaj Kobryński 22 września 2025

Zobacz również:

Praga z nowym obejściem dla pociągów towarowych?

Infrastruktura

Praga z nowym obejściem dla pociągów towarowych?

Mikołaj Kobryński 04 października 2025

Stadler dostarczy Flirty XL dla S-Bahn Rhine-Ruhr [wizualizacje]

Tabor i technika

Stadler dostarczy Flirty XL dla S-Bahn Rhine-Ruhr [wizualizacje]

Mikołaj Kobryński 06 października 2025

Stadler zaprezentował pierwszy bateryjny pociąg wąskotorowy [zdjęcia]

Tabor i technika

Naprawa główna lubuskich SA105. Jest przetarg

Tabor i technika

Naprawa główna lubuskich SA105. Jest przetarg

Mikołaj Kobryński 29 września 2025

Koleje Wielkopolskie i Pesa przedstawiają nowe Elfy

Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie i Pesa przedstawiają nowe Elfy

Roman Czubiński 23 września 2025

Stadler pokazał nowe wizualizacje Flirtów dla GySEV

Biznes

Stadler pokazał nowe wizualizacje Flirtów dla GySEV

Mikołaj Kobryński 22 września 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij